25/5 - Björn besök


Dags för uppdatering =)


Måndagen den 25:e...om jag inte minns helt jäkla fel...Så avnjöt Elin
o jag en finfin middag hemma hos Elins mamma Inger ute i Jämteböle.
Efter middagen skulle Elin sy på några kuddöverdrag
på symaskin, detta var, om jag får säga det högst roande faktiskt.
Fast tydligen inte tillräckligt roande eftersom jag somnade på trägolvet
medans Elin o Inger disskuterade om både det ena o det andra.
Vaknade när Elins mobil ringde, det var grannen hemma i Brattby som ringde:
BJÖRN i sikte.
Vi packade in oss i bilden o for hem för att kolla till hästarna.
Elin körde, trots sin björnfobi, in på den vägen där björnen siktats, ingen björn.
Och hos hästarna var det ko-lugnt, så vi traskade in. Satte mig ner vid datorn
i köksfönstret o filurade på björnen, coolt men ändå läskigt att den rör sig
så nära bebyggelsen. Tröttheten gjorde sig påmind och det var dags att
stänga av datorn, blickade ut över trädgården och allén och funderade på vad det
var för konstig mörk sak som stod nere vid Slöjdarnas hus...
Den mörka saken stod dock inte nere vid Slöjdarnas hus utan i våran allé,
och den konstiga mörka saken rörde på sig...
BJÖÖÖÖÖRN!!
Varenda hårstrå ställde sig upp på kroppen! Björnen började röra på sig så
jag vrålar så hela huset lyfter för att göra Elin uppmärksam vad som händer
utanför huset. Jag lubbar uppför trappan o där står hon i fönstret och får syn på den
springandes över våran tomt och över till grannens...tumult uppstod...och
diverse skrikningar...inte nåt av dom stoltaste ögonblicken kanske =)
Så nu har man sett björn alltså...coolt =)








OBS! Bilden är något manipulerad....

Kommentarer
Postat av: Madde

Åååh, har ni träffas på bamse?! Vilket mysigt ögonblick...eller kanske inte;)

2009-06-24 @ 18:03:42
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com
Postat av: Frida

Hahahaha... något manipulerad

2009-06-29 @ 10:42:10
URL: http://fledenvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0