Precis vad man vill

Hade tänkt ta mig i kragen och börja leva lite "normalare" från och med idag.
Med "normalare" menar jag, lägga mig hyfsat skapligt och sedan gå upp hyfsat
skapligt istället för att sova bort mina arbetslösa dagar.
Någon hörde mig...för tio i sju blev jag väckt imorse efter 4 timmars sömn,
det var jobbdags på dagis, så det var bara att knalla iväg.
Och efter dom 4 timmars sovtimmarna jag fick, ja vad är då mer underbart
än att jobba på ett dagis?!
Förstå mig rätt, barn är helt underbara på alla sätt och vis och mest hela tiden,
men ibland tryter även mitt stora tålamod....särskilt när man inte fått sova ordentligt,
men ändå behåller man lugnet och svarar som man ska, men ibland kan det hända
att man tänker något helt annat till svars, så jag ska härma en fd ICA-kollega,
jag gör min variant på "Vad man egentligen vill säga till kunden", här är min:

"Vad man egentligen vill säga till barnet" (men självklart aldrig gör)

- Jag kan inte ta på mig skorna! Hjäääälp mig! Jag kan inte!!!
- Sluta gnäll för i h*lvete och ställ dig upp och ta på dig skorna!

- Alla prinsessor har blont hår och rosa klänningar!
- Nej gumman...dom kallas bimbosar

- Fröken? Kan du vika ett flygplan åt mig? (barn nr ett)
- Ja men visst
- Fröken? Kan du vika ett flygplan åt mig? (barn nr femtioelva)
- Gå och ta Bertils flygplan istället

- Min pappa har en JÄTTE stor bil som går fort fort fort!
- Din pappa har säkert liten ... också

- Så la jag tanden i ett glas och på morgonen var den borta och
så låg det en 100-lapp där istället som tandfen lagt dit!
- Nej gubben, det var din pappa eller mamma, tandfen existerar inte,
precis som Tomten, påskharen och John Blund..allt är tyvärr påhittat.

- Fröken, jag är fäääärdig!
- Kul för dig!







Kommentarer
Postat av: Sandi

moahaaaaaa!

2009-01-13 @ 15:08:50
URL: http://twiggster.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahahaha! Din pappa har säkert en liten... Gud vad du är rolig!

2009-01-16 @ 23:37:33
URL: http://fledenvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0