Grammis 2009

Alla som känner mig någorlunda vet hur otroligt mycket jag älskar musik, 
så när klockan slog 20:00 ikväll satt jag såklart bänkad i soffan, dock inte
min egen utan i Christers soffa ute i Tjälen med hans 4 hundar. 
Själv ligger Christer på sjukhuset och nyktrar till efter sin axel operation.
Jag har också självklart vart inne och röstat på Grammis på aftonbladet
för någon vecka sedan för att vara med och påverka lite så här följer 
nu Grammis 2009 a´la Martina =) 

Öppningsakt: Takida - Curly Sue 
(Och eftersom Takida alltid kommer att ha en speciell plats i mitt 
hjärta så fällde jag lite tårar. Magiskt.)
Årets Grupp: Soundtrack of our Lives
(Inte riktigt min musiksmak....Jag hade röstat på Kent..) 
Årets Manliga Artist: Håkan Hellström
(Jag hade röstat på Kleerup, men det är helt okej att Håkan vann)
Årets Dansband Schlager: Jag hoppade över den här kategorin....=)
Årets Hårdrock: In Flames
(Underbartunderbartunderbart! Jag fick faktiskt ole dola på den här 
kategorin eftersom både In Flames, Millencollin och Sabaton var med, 
och min röst hamnade på Sabaton)
Årets Kvinnliga Artist: Anna Ternheim
(Hade röstat på Anna! Och jag ska även börja lyssna mer på Anna..)
Årets Nykomling: Kleerup
(Helt underbart! Killen bara sprutar ut sköna låtar efter sköna låtar)
Årets Liveakt: Robyn
(Min röst gick till In Flames)
Årets jazz: Lyssnar inte på jazz....
Årets album: Anna Ternheim
(Röstade på Kleerup, men Anna förtjänade det!)
Årets låt: "Jennie let me love you" med E.M.D
(Jag röstade på Kleerup ft. Tityo Longong for Lullabies)


Lite funderingar...
Vart var Takidas pris?
Hur full var Håkan Hellström?
Hur underbar var inte Håkan Hellström?
Kan inte Peter Settman få leva för evigt?
Sorans popskola för invandrare var bara kul när dom drev med Carola..
Vem f*n är Markus Krunegård??!!
Vart var Takidas pris?
Såg jag Meja i publiken?
Vet dagens ungdomar vem Joey Tempest är..?
Är "Jennie let me love you" verkligen värd att bli årets låt???
Är det bara jag som tror, eller kan det vara så att Christian Walz låtit sig
inspireras väldigt mycket av förra årets 4-faldiga grammis 
vinnare Salem al Fakir..?
Vem i h*lvete glömde Takidas pris?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0