Internetuppkoppling



Vi träffar Martina en tisdag förmiddag när hon sitter vid sin dator
i köket och äter frukost.
Den första frågan är självklar.

Hur känns det Martina?
- Otroligt bra! Benny som var här i söndags och fixade till routern
och hela rasket sa att det kanske skulle komma att strula, men än
så länge flyter det på bra.
Min vän Elin som bor uppepå har märkt viss skillnad eftersom hon
innan hade ensamrätt på internetuppkopplingen i huset.
Själv är jag bara nöjd att jag har internet, sen om det går snabbare
ibland och långsammare ibland, det kvittar.

Hur länge har du varit utan internet?
- Sen den sista april ungefär

5 månader alltså?! Hur har du klarat dig?
- Som tur var så har Elin varit vänlig och låtit mig sitta vid hennes
dator ibland. Av någon anledning så har jag inte kunnat kolla min
spray mail därifrån, så första gången jag gjorde det på en dator
hade jag 147 olästa mail, varav säkert 140 skräpmail så nu har
jag fått fixa lite med inställningarna där.

Vad händer härnäst då? Vad kommer du att göra nu när du har 
internet igen?
- Jag kommer att uppdatera min blogg oftare. Sen så har
jag en annan grej på gång som jag nyss blivit tillfrågad om
som nog många av mina bloggläsare antagligen kommer att
höja på ögonbrynen åt men förhoppningsvis kommer att acceptera.

En annan grej? Berätta gärna!
- Haha...nej, ni får helt enkelt läsa den här bloggen och se
vad som dyker upp!

Och till sist. Vad önskar du dig just nu?
- Att solen lyser på alla nära och kära och att jag kommer i säng
relativt tidigt ikväll!


Martina blickar ut i trädgården där höstfärgerna leker i
solskenet. Hon ler.  Man ser att hon är lycklig





 

Kommentarer
Postat av: sofia

Du är en knasig prick med MKT ironi...=)

Världens bästa karlsson alltså!!

PS

2008-09-23 @ 11:03:22
Postat av: Madde

Men herreguuuu bästa inlägget på länge. Märks att du är lycklig ;) keep going

2008-09-23 @ 20:12:01
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0